Cupa Idella & Friends 2016 pe balta Debeljacka

Încă de la prima ediție, Cupa Idella & Friends a fost o competiție în adevăratul sens al cuvântului. Băieții de la Team Idella au pescuit alături de prieteni ai clubului, au avut drept invitați pescari din Suedia și Serbia, și au cunoscut și oameni noi, pescari care le vor deveni cu siguranță prieteni. Am stat de vorbă cu participanții primei ediții a Cupei Idella & Friends și, din câte mi-au povestit, au avut parte de un concurs frumos și intens, în care ultimele minute aveau să fie decisive.

Grupul de pescari concurenți la Cupa Idella & Friends 2016 pe balta Debeljaka

Standul 1, Captura – Ilie Andrei și Adina Topor

Ilie Andrei: „Pentru mine, Cupa Idella & Friends a fost primul concurs de pescuit. Eu nu sunt pescar profesionist, cum sunt ei, dar m-am simțit foarte bine. Am luat captura concursului, un crap de 13,1 kilograme. Drill-ul a durat 15 minute, a fost palpitant. Drept dovadă, am început să merg la pescuit, chiar dacă nu m-a pasionat în mod deosebit. Tatăl meu a încercat, când eram mic, să mă trezească la trei dimineața să merg, să fim primii pe baltă, însă nu a reușit.

Cu Adina m-am înțeles foarte ok, nopțile am făcut cu schimbul. În timpul zilei stăteam treji amândoi, însă noaptea dormeam pe rând, câte două ore, apoi schimbam, în așa fel încât să fie în permanență cineva alături de bețe. Ea a mai pescuit, pe ea a reușit tatăl ei să o învețe, să-i dea «microbul», și fiind și prietenă de pescar profesionist, altfel e situația.

În total am avut șase pești, doi crapi și patru amuri, cu o medie între 9 și 11 kilograme. Adina a prins un crap de 11 kg și amuri. Pe timpul zilei a fost cea mai mare activitate, noaptea am prins un singur pește. Într-o noapte am ațipit amândoi, a tras peștele, dar noi nu am auzit, au auzit colegii de stand. Senzorul suna întruna însă nu ne-a trezit, iar ei nu aveau cum să ajungă la noi în timp util. Nu-i bai, ne-am odihnit.

Locație, accesorii, totul impecabil. Pentru mine a fost un cadou de nuntă din partea lui Robert. Mi-a plăcut foarte mult. Foarte frumoasă locația, iar organizarea – cu cupe, diplome – foarte frumos. O să mai merg cu ei la pescuit! Chiar acum am tricoul de competiție pe mine.”

Ilie Andrei și Adina Topor

Adina Topor: „A fost primul concurs de pescuit la care am participat și a fost foarte fain. În echipă ne-am înțeles foarte bine, am dormit pe rând, am mai ațipit și amândoi în același timp, dar a fost fain.

Am rupt monturi, apoi am învățat să legăm monturi. Ne-am bucurat că am plecat cu ceva acasă, și anume cu cupa pentru captura concursului. Fiind primul concurs de pescuit la care am participat amândoi, a fost foarte bine. Mi s-a părut totul foarte frumos – locația, modul în care a fost organizată Cupa, trofeele au fost faine. A fost un concurs corect. Când o să se mai țină am să mai merg, pentru că mi-a plăcut, m-a prins «virusul», să zic așa. Eu merg des la pescuit însă niciodată la concursuri. E altceva, e adrenalina, competiția.”

Standul 3, Locul 1 – Robert Românu și Bogdan Mnerie

Robert Românu: „A fost fantastic. Nu mă așteptam să fie atât de strâns, chiar pe muchie de cuțit. Mă refer la cei care au luptat pentru podium. A fost foarte fain, mi-ar fi plăcut ca și vremea să țină cu noi – am avut parte de o furtună în toată regula – însă nu te poți pune cu capriciile vremii. Tu trebuie doar să fii pregătit pentru orice condiții.

Din punct de vedere al peștelui nu a mers chiar cum mă așteptam eu, trebuie să recunosc că mă gândeam că o să fie un pic mai multă activitate, însă atât cât a fost a fost binevenită. Trebuie să ne mulțumim cu ce am primit. Important e că am scos câteva sute de kilograme de pește. Mi-aș fi dorit să fie o luptă mai acerbă pentru podium pentru că, dintr-un anumit punct de vedere, noi cei care am pescuit și care am prins primele locuri în clasament nu am avut standurile cele mai bune.

A fost foarte interesant, s-a jucat până la ultimul pește. Înainte de ultimul cântar, diferențele erau de câteva kilograme. Cine prindea un pește, oricare dintre noi, lua locul întâi și se schimba ierarhia. Spre norocul și încântarea mea, colegul meu a avut inspirație și a lansat într-un loc în care, vorba aceea, i-a pus peștelui mâncarea pe farfurie.

Cu Bogdan am mai pescuit o singură dată, el nu e pescar, însă ne-am înțeles foarte bine ca echipă pentru că suntem prieteni. A ascultat sfaturile, a muncit. Mie îmi place să muncesc, fie că sunt într-un concurs, fie că sunt într-o partidă de plăcere. Mă bucur foarte mult că el a prins majoritatea peștilor, eu i-am prins pe cei mai mari, el i-a prins pe cei mai mulți. Dar, până la urmă, a fost o muncă în echipă și s-a văzut în rezultatul final.

Mi-a plăcut că lumea a socializat, am povestit, am râs. Am cunoscut oameni noi, oameni pe care poate nu i-aș fi întâlnit niciodată. M-am simțit excelent, a fost fantastic! Abia aștept la anul să mai facem o tură. Foarte fain!”

Robert Românu și Bogdan Mnerie

Bogdan Mnerie: „Foarte fain a fost, mi-a plăcut mult și organizarea, și oamenii. Am avut parte de o competiție strânsă, chiar la limită. Ca echipă am lucrat foarte bine, ne-am înțeles și ne-am ajutat reciproc. A fost ok. Ne-am înțeles bine și cu celelalte echipe, nu a fost nici o problemă cu nici un participant. Eu n-am mai fost la concursuri de pescuit, a fost primul. Din păcate vremea nu a fost tocmai ok, am prins vreo patru furtuni, asta pot să zic că am prins ca și «capturi». Cel mai mare pește a fost un crap oglindă, în jur de 15 kilograme, restul au avut o medie de 11-12 kg.

Din punctul de vedere al organizării, totul a fost în regulă, de la traseu la punctul de întâlnire. Am ajuns, n-am pierdut timpul, am tras biletele, ne-am împărțit pe sectoare. A fost perfect. Chiar dacă a fost primul meu concurs, am văzut partida ca pe o ieșire la pescuit. Oricum, dacă mai organizați și alte evenimente, aș vrea să știu despre ele!”

Standul 4, Locul 6 – Alex Sarmes și Boris Ilici

Alex Sarmes: „Ne-am simțit extraordinar. Concursul a fost organizat foarte bine, am primit premii frumoase. Și balta ne-a plăcut mult, a fost pentru prima dată când am pescuit pe Debeljacka. Cel mai mult mi-a plăcut faptul că a fost o competiție între prieteni, am socializat, ne-am revăzut cu prietenii însă am cunoscut și oameni noi. Asta înseamnă pescuitul pentru mine. Să te simți bine alături de prieteni.

O să mai participăm și altă dată, și sper ca băieții de la Team Idella să vină și la balta noastră, avem o baltă sălbatică aici în Serbia. Îi așteptăm la un ceaun și la o partidă de pescuit.”

Alex Sarmes și Boris Ilici

Standul 5, Locul 7 – Marian Tărăbuță și Nicolae Savu

Marian Tărăbuță: „Pentru mine a fost o experiență nemaiîntâlnită. Nu sunt pescar profesionist, însă mai merg din când în când cu Robert Szabo și cu Robert Românu. Să concurezi la un asemenea concurs amical, alături de pescari adevărați, este o experiență extraordinară, mai ales pentru pescarii amatori.

Concursul mi s-a părut foarte bine organizat, totul a fost planificat cum trebuie. Balta, de asemenea, a fost una nemaipomenită. Și pentru mine, și pentru partenerul meu Nicolae a fost pentru prima dată când am pescuit pe Debeljacka.  O baltă de nota 10! Foarte, foarte frumos! E ideală pentru un concurs, peștele are de unde mânca aici, pentru că e micuță balta. Din păcate, la unii nu prea a mâncat, adică la mine.

Fiind pentru prima dată pe baltă nu prea am știut ce tactică să folosesc, însă a fost bine, pentru că țelul nostru nu a fost să ajungem pe podium, ci să prindem un pește pe care să-l pozăm și să luăm și noi o diplomă și o medalie de la Clubul Idella. Și, cel mai important, să pescuim alături de prieteni.

Nu am știut că mulți și-au dorit să tragă standul nostru. L-am nimerit noi, însă nu am știut cum să-l pescuim. Am primit câteva sfaturi unde să lansăm, și am prins până la urmă. Adevărul e că n-am mai pescuit niciodată acolo, și nici nu suntem pescari de măsura lor. Am avut noroc că l-am avut în dreapta noastră pe domnul Szabo, el ne-a dat câteva indicații. De aceea îmi place clubul Idella, sunt niște oameni de nota 2.000 plus. Te ajută în orice problemă, îți dau sfaturi.

Îi cunosc pe băieți de mai mulți ani, m-au tot chemat la pescuit cu ei, fie că au fost concursuri sau partide de plăcere. Lucram, și nu am mers. Acum îmi pare rău. N-o să-i mai refuz!”

Marian Tărăbuță și Nicolae Savu

Nicolae Savu: „M-am simțit foarte bine la Cupa Idella & Friends. Nu sunt pescar, însă m-am născut pe malul Oltului și, din păcate, mi s-a învechit buletinul și m-am ocupat doar de muncă, de distracție nu.

Mi-a plăcut mult, organizarea a fost ca la carte, mâncare foarte bună, liniște. Au știut cum să se ocupe băieții. Am rămas surprins. Mă gândeam că la sfârșitul concursului o să facem festivitatea de premiere și gata, mergeme acasă. Nu a fost așa! A fost chiar frumos! Am pescuit cu Marian și ne-am înțeles foarte bine. De fapt noi ne înțelegem bine de 16 ani!

Standul nostru a fost liniștit, însă nu ne-a deranjat treaba asta deloc. Am prins doi pești, un crap și un amur și am fost super fericit pentru că am primit și premiu, și anume diplomă și medalie.”

Standul 6, Locul 3 – Robert Szabo și Martin Svitac

Robert Szabo: „Am fost cu Martin Svitac în echipă, el a venit din Suedia special pentru acest concurs. Din Suedia a luat avionul spre Belgrad, unde ne-am și întâlnit. Am stat o zi la mine, după care ne-am întors înapoi în Serbia la pescuit.

A fost un concurs interesant, am format o echipă destul de bună cu el, mai ales că nu are prea multă experiență în pescuitul crapului, el fiind obișnuit cu alte stiluri, cum ar fi pescuitul la știucă, nicidecum la crap. În Suedia nu prea are unde să meargă la crap. Ori mergi pe mare la pescuit, ori pe bălți la știucă sau la  somon.

Lui Martin i-a plăcut foarte mult, a prins, l-am lăsat pe el să scoată majoritatea peștilor. De fapt am împărțit sarcinile – eu nădeam, aruncam bețele și el scotea peștii. Eram bine organizați din punctul acesta de vedere. A fost voie bună, am pescuit zi și noapte.

Am avut parte de o fază de am zis că mor! În ultima noapte, sâmbătă către duminică, am cedat. Ne-am pus mai devreme în cort – mai devreme însemnând pe la două – și am adormit amândoi. La un moment dat simt mișcare, ceva atingea cortul. Se aude, se simte că ceva nu-i în regulă aici. Noi ne-am gândit că-i vulpea, pe timpul zilei tot venea o vulpe la noi în stand să-i dăm de mâncare. O vulpe pașnică, cerșea mâncare de zici că era câine.

Crezând că-i ea, am dat cu palma în cort să o alung. S-a făcut liniște. Nu închid bine ochii, iar aud că foșnește. De data asta în cort.  În cort am avut o veioză de veghe, să fie lumină dacă trebuie să sărim, și când deschid ochii… un șoarece la mine în pat, la cinci centimetri de ochi. Nu mi-e frică de șoareci, dar ideea că era în fața mea, lângă ochi – nu vedeam nimic de el, atât era de mare – m-a îngrozit.

M-am speriat, am sărit din pat și nu știam unde a dispărut. Evident, s-a trezit și Martin, și a început să râdă. Deci, o oră, cât timp eu vânam cu un flacon de Cola șoarecele în cort, el râdea cu lacrimi. O oră mi-a luat până am scos tot bagajul din cort și până l-am băgat la loc. Am scos tot! Îl căutam cu un ciocan de cauciuc în mână, dar nu l-am găsit. În tot timpul acesta Martin stătea în pat, nu s-a mișcat deloc, și râdea încontinuu. Nu se mai putea opri. Toți dormeau, era liniște totală pe baltă, eu urlam ca un descreierat la mine în stand. Mă luptam cu un șoarece care, probabil, era ieșit de mult din cort.

Duminică, înainte să se încheie concursul, iar a fost intensitate mare pe ultima sută de metri. Era undeva la patru kilograme diferență între locul întâi, doi și trei, iar noi eram pe locul doi, și am căzut pe trei. În ultimele 10 minute celelalte echipe au prins pește, noi nu. A fost interesant, o bătălie la sânge.

Chiar a fost frumos! Sâmbătă am scos toți bețele, două ore am stat la ceaun, o masă din partea clubului. A făcut sârbul un ceaun de am mâncat toți pe săturate! După masa aceea am cam picat toți, două ore somn. Era liniște totală. Nu mai nădea nimeni, nu mai pescuia nimeni. A fost un concurs foarte frumos! Unul amical, cu prieteni, cunoștințe. O experiență frumoasă!”

Robert Szabo și Martin Svitac

Martin Svitac: „Minunat concursul, chiar dacă am avut parte de vreme rea, partida de pescuit a fost una bună. Am prins mulți pești, iar media acestora a fost undeva între 10 și 13 kilograme. Cel mai mare pește pe care l-am prins avea în jur de 13 kilograme. Foarte distractiv!

Cupa Idella & Friends a fost primul meu concurs alături de băieții din club. Eu l-am cunoscut pe Robert prin intermediul unui joc online. Jucam împreună de câteva luni și într-o zi m-a invitat la concurs. Și mie îmi place pescuitul, așa că am acceptat. Mă bucur mult că am luat decizia aceasta, pentru că a fost frumos, perfect chiar!

M-am amuzat foarte tare când a găsit acel șoarece în cort. Practic a scos tot din cort, cu excepția mea. A râs foarte mult!

M-am bucurat să întâlnesc oameni prietenoși, oameni care te ajutau dacă aveai nevoie de ceva. Ne-am ajutat reciproc. Dacă cineva adormea și nu auzea avertizorul, noi fugeam la standul respectiv și îl ajutam.

Sper să mai particip la concursurile organizate de Team Idella. Deocamdată îl aștept pe Robert aici, în Suedia, să mergem împreună la pescuit. Cred că o să vină peste câteva luni. Plănuim să pescuim la știucă și, sper eu, și la somon.”

Standul 8, Locul 5 – Pompy Aranyos

Pompy Aranyos: „Eu am pescuit singur, pentru că partenerul meu a avut ceva probleme și nu a mai venit. Am zis că dacă tot m-am băgat în horă, să dansez până la capăt! A fost un pic nasol, pentru că-i mult de muncă – a trebuit să fac totul singur, de la nădit la scos peștele din apă. De parcă nu ar fi fost de ajuns, mi s-a rupt și praștia, și a trebuit să împrumut de la vecini. A fost un pic complicat, dar până la urmă a ieșit totul ok.

Oricum, având în vedere că am pescuit singur, e ok locul 5. Aș fi avut șanse la locul 4, însă am pierdut vreo trei pești. Asta e, se mai întâmplă! Participarea contează, și chiar a fost fain! Am prins crapi românești și crapi oglindă, și cred că am avut și vreo doi amuri. Media peștilor a fost între 7 și 11 kilograme.

În rest, oameni faini. Ne-am ajutat între noi, am stat și împreună la ceaun, a fost drăguț! Chiar m-am simțit bine! Cu mare drag o să merg și la următoarea ediție!”

Pompy Aranyos

Standul 10, Locul 2 – Bobi Szoke și Daniel Gârbovan

Bobi Szoke:  „Pentru mine a fost o onoare să merg să pescuiesc pe balta respectivă. Este una dintre preferatele mele, pentru că locul în sine reprezintă o provocare. Nici un stand nu este egal. Fiecare are ceva specific.

Am participat pentru prima dată la un concurs organizat de Team Idella. Daniel a văzut concursul și l-a sunat pe Robert Szabo ca să vadă dacă avem vreo șansă să participăm și noi. Așa am ajuns în competiție și pot să zic cu mâna pe inimă că dintre cele 15 cupe pe care le am acasă, cupa aceasta e cea mai mare și cea mai frumoasă!

Cu Daniel merg la concursuri de vreo patru-cinci ani, deci ne înțelegem super fain. Am avut noroc, am prins un pește în ultimele minute din concurs, iar dacă nu-l prindeam ajungeam pe locul 3. Am tremurat atât de tare din cauza emoției, încât îmi era frică să nu îl scap.

Peștii din Debeljacka sunt foarte bătăioși, nu sunt ascultători deloc. Probabil credeau că îi punem direct în tigaie. Dimpotrivă, noi avem foarte mare grijă de ei. Fiind bătăioși, sunt multe cazuri în care îi poți pierde foarte ușor și, vă dați seama, atunci când mai sunt doar câteva minute din concurs și știi că peștele pe care l-ai agățat te poate ajuta să ajungi chiar pe locul întâi (depinde cât e de mare), ai niște emoții uriașe. Aproape că îmi pica bățul din mână. După ce l-am scos afară, atât de tare tremuram încât vreo 10 minute n-am mai putut să țin nimic în mână.

Ca organizare a fost totul perfect, cu excepția unui singur lucru. La un moment dat am rămas fără boilies, fără nadă și peștelui dacă nu-i mai dai, pleacă la cine îî dă. Am avut și un stand nu tocmai ok, plus că pe standul 9 nu a pescuit nimeni, iar un pic de nadă în plus ne-ar fi ajutat mult.

Standul 10 e un stand unde se ține foarte greu peștele, și ne-a fost foarte greu să ținem peștele acolo cu doar 10 kilograme de boiliesuri, la cat a fost limitat. Sugestia mea ar fi ca la următorul concurs să nu se mai impună limită la nadă. Cum standurile nu sunt egal de productive, nici limita de nadă nu poate să fie egală, după părerea mea. E singurul lucru care nu mi-a plăcut.

În schimb, organizarea, nota 10! Nu am ce să zic! Totul a fost ca la carte, de la oprirea concursului, mersul la masă, totul a fost foarte bine gândit. Chiar mi-a prins foarte bine ieșirea. Am avut timp și să vorbim cu ceilalți, să ne ajutăm reciproc.”

Bobi Szoke și Daniel Gârbovan

Daniel Gârbovan: „Atmosfera a fost super ok, am plecat și cu un premiu, deci a fost și mai fain! Eu merg cam la două-trei concursuri pe an, mai mult nu îmi permite timpul. Iar când merg, particip doar la concursurile organizate de oameni pe care îi cunosc cât de cât. Așa că m-am așteptat să fie o competiție bine organizată și așa a fost.

Cu Bobi merg foarte des la pescuit, cred că de la el am luat «microbul» pescuitului. Acum șase-șapte ani m-a chemat la un pescuit și știam cam cu se se mănâncă, însă nu eram pescar înrăit. De atunci cred că numai cu el merg, n-am mai fost cu altcineva. Ne înțelegem bine în echipă, nu există orgolii. Fiecare dacă vrea să încerce altceva atunci când nu merge, schimbă și gata.

Ce m-a bucurat cel mai mult e că am primit cea mai frumoasă cupă de până acum! Mai am acasă cupe, dar cea de la Team Idella e cea mai frumoasă! Cred că m-am uitat zilnic la ea, o admir de zici că-i de la Formula 1. Îmi place tare mult!”

Participanții la Cupa Idella & Friends 2016 pe balta Debeljaka

Mai multe poze se găsesc aici.

Articol realizat de Roxana Muntean

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (5 votes cast)