O săptămână pe Ebro, “Mecca” pescuitului la crap

Un băț furat de un crap, trei zile de așteptare urmate de alte trei de pescuit intens, mese îmbelșugate, priveliști de vis și promisiunea întoarcerii. Așa se poate descrie experiența celor șase pescari români care au stat, în perioada 8-14 mai, pe Ebro, un fel de “Mecca” pescuitului la crap. Cu o parte din băieți am stat de vorbă și mi-au povestit cum a fost:

Savu Florea: „Acolo e altă lume(…) E așa, un peisaj selenar.”

„A fost excelent, am o părere foarte bună despre experiența de acolo. Doi dintre noi am mai fost și în 2011. De data aceasta, față de 2011, raportat la cantitatea de pește prins, a fost puțin mai slab. Raportat la cum ne-am simțit noi acolo, nu prea se poate compara. În 2011 am fost fără nici un ghid, fără nici o asistență, am plecat doar cu informațiile avute de aici, din țară, vorbind cu alți pescari care au mai fost. Acum, însă, am mers cu băieții de la Team Idella din Spania și ei s-au ocupat de absolut tot.

Pescuitul la crap pe Ebro cu Team Idella

Captură carp – pescuit în Spania, pe Ebro

Ei, ca și gazde, au fost super ok. Adică ne-am schimbat puțin părerea despre ospitalitatea românească care, după părerea mea, era cam distrusă. Acum cred altceva pentru că băieții au fost foarte, foarte amabili și de treabă. S-au organizat foarte bine. Am avut efectiv tot ce ne-a trebuit acolo. Tot, tot, tot! De la partea cu luatul de la aeroport până la masă, la plimbări pe unde am vrut, cumpărături… Efectiv ne-au făcut toate poftele.

În primele trei zile a fost foarte ciudat, adică noi știind cum a fost data trecută — când am prins de ne-am plictisit și la un moment dat nu mai voiam să ne mai tragă —, acum, în primele trei zile nu am prins nici un crap, după care am început să prindem.

După trei zile de stat acolo am mers să căutăm și alt loc de pescuit, să stăm o parte din noi de dimineața până seara să vedem dacă prindem și urmând să îi chemăm și pe ceilalți acolo. Am mers prima dată într-un loc, acolo nu era ok, după care am dat de alt loc unde era un român care a prins patru somni mari, unul dintre ei de 70 de kilograme. El pleca seara și l-am rugat să ne spună dacă putem să stăm și noi acolo din seara respectivă. Noi oricum stăteam mai mult. Din partea lui nu a fost nicio problemă, oricum era foarte larg locul respectiv și ne-am pus și noi acolo și până la urmă a funcționat în locul respectiv. Am prins, a fost în regulă, deși ne-am cam speriat în primele trei zile, știind cum merge treaba acolo.

Captură de crap pescuit pe Ebro, Spania împreună cu Team Idella

Captură de crap pescuit pe Ebro, Spania

Am înțeles că Robert și băieții de la Idella merg iar în octombrie, eu spun sincer că m-aș duce și acum, în octombrie, nu doar anul viitor. Însă nu pot, nu am timp să plec. Eu m-aș duce, nu se pune problema. Cred că oricare dintre noi ar vrea să mai meargă. Acolo e altă lume. Relieful de acolo e foarte interesant. E așa, un peisaj selenar, foarte arid, care te șochează un pic. Apoi e sălbăticia aceea și pești mulți, foarte sălbatici. E fain!”

Cristi Mureșan: „Ebro nu se compară cu nici o zonă de pescuit din România

Pescuitul la crap în Ebru, Spania

Crap capturat la pescuit pe Ebru, în Spania – Team Idella

„A fost superb. Peisajul e superb, seamănă cu un canion sau ca și cum ai fi pe Lună pur și simplu. E foarte ciudat, e numai rocă, puțină vegetație, dar totul e foarte frumos.

În ceea ce privește organizarea, noi am fost foarte surprinși, am avut toate condițiile, inclusiv apă, suc, bere la rece, mâncare ținută la rece, am avut frigider, curent electric, am avut unde să ne adăpostim la umbră, tot, tot. Inclusiv bucătar adus din zona Deltei, astfel încât am avut parte de mâncăruri deosebite: saramură de pește, ciorbă de pește, salată de icre, ciorbă de văcuță. Am mâncat mai bine decât acasă.

Toți am pescuit, însă eu nu am mers doar pentru pescuit. Pește este, cred că poate să prindă oricine. Se prinde foarte mult pe Ebro, trebuie să fie câțiva cunoscători acolo și atunci prinzi și tu. Cineva trebuie să te îndrume, să îți arate locurile bune, să îți arate cum să pescuiești și atunci prinzi. Am prins și noi, unii mai bine, alții mai puțin. Am înțeles că cei care au fost data trecută au avut rezultate mai bune decât noi dar, oricum, Ebro nu se compară cu nici o zonă de pescuit din România. În cea mai proastă zi, am prins mult mai bine decât am fi prins în orice locație din România.”

Marius Bârsan: A fost, să zic așa, un concediu plin.

Crap prins la pescuit pe Ebro

„A fost foarte, foarte frumos. Impecabil, chiar. Eu am mai fost pe Ebro în 2011, însă acum a fost net superior peste, în sensul că au venit băieții de la Idella, ne-au preluat, s-au ocupat de tot. A fost, să zic așa, un concediu plin. Toți șase care am fost am spus că vom veni și anul viitor. A fost o experiență chiar foarte plăcută.

Organizarea a fost foarte bună. Nu avem nici o obiecție sau, să zic așa, o parte deficitară. În rest, cu peștele, a fost ca și la pescuit. Nu poate să existe liniaritate. Au fost două zile în care nu s-a prins, apoi a început să bată vântul și s-a prins bine. Dacă doriți să mergeți, vă recomand. Acolo trebuie să aveți un echipament adecvat, în sensul că dacă mergeți la somn, trebuie să pescuiți special la somn iar dacă mergeți pentru crap, să pescuți la crap. Noi am pescuit la crap.

Am întâlnit un român, chiar în locul unde am campat noi, un român care locuiește în China. Și chiar mă gândeam, ce chestie ciudată… să întâlnim în Spania un român care stă în China. El a prins un somn de 70 de kilograme, o imensitate! El a venit anume pentru somn. A prins patru somni, iar cel de 70 de kilograme a fost cel mai mare.”

Cristi Feier – Dacă îți povestesc, o să zici că e minciună pescărească, dar chiar a fost reală întâmplarea.

Pescuit în Spania, pe Ebru, la crap

A fost o experiență foarte faină. Au fost și momente nasoale (râde n.r.) pentru că am ajuns acolo cu speranțe mari și am auzit de la alții care au mai fost pe Ebro că s-a prins foarte bine, că nu făceau față, spuneau că îi dor mâinile de la cât pește au prins, mai ales crap. Mă așteptam să fie la fel, însă în primele trei zile nu am avut nici o trăsătură. Erau cam ocupate locurile de pescuit și colegii noștri de la Team Idella ne-au primit și ne-au găsit un loc fain din punct de vedere al campării. La locul nostru de pescuit era apa cam mare, asta a fost singura cauză, apa era de vreo 15 metri si bănuiesc că la fund era mai rece puțin și nu prea stăteau crapii în zonă. După trei zile, după ce am momit mult și am văzut că nu merge, ne-am gândit că ar fi cazul să luăm măsuri, să căutăm un alt loc.

Pescuit la crap pe Ebro - Team Idella

Pescuit la crap pe Ebro – Team Idella

Jumătate dintre colegii mei au mers să caute un loc și au întâlnit un pescar român care a mai fost de multe ori și îi cunoșteau pe băieți. El prinsese vreo șase crapi în acea zonă și vreo patru somni mari. Unul de 70 de kilograme, unul de 40, unul de 20 și unul de 15 kilograme. El pleca în ziua respectivă așa că, după ce a plecat, ne-am pus în locul lui. În prima seară nu am avut prea multe rezultate, însă a doua zi am început să prindem mult. Era și cald când am ajuns, iar a doua zi a început să bată și vântul, s-au făcut un pic de valuri și imediat au început să mănânce și peștii. Au început să intre crapii unul după altul, la toți, și am început să prindem bine. Cel mai mare pește a fost un crap de 15 kilograme, iar în rest media a fost între 8 și 10 kilograme. A fost super! Chiar în ultima zi parcă nu ne venea să mai plecăm, atunci a mers cel mai bine, chiar când trebuia să plecăm. Era deja ora două și intrau peștii unul după altul și erau niște valuri ca la mare.

Pescuit la crap pe Ebru cu Team Idella

Organizarea a fost super! Prea bună! Am avut toate condițiile. Chiar am zis că data viitoare nu are rost să cărăm atâtea lucruri, cum ar fi frigider sau generatoare. A fost super! Nu am ce să zic, sunt foarte mulțumit de băieți. Au fost de nota 11! S-au purtat cu noi foarte frumos, să nu cumva să ne lipsească ceva. Nu am ce să le reproșez, a fost super, super! Dacă ne mai primesc, sigur mai mergem și anul viitor, numai că nu în

Pescuit pe Ebro în Spania - captură crap

Pescuit pe Ebro în Spania – captură crap

perioada asta. Am înțeles că în perioada asta peștii au început să depună icrele și că pe Ebro nu există, ca la noi, un sezon de depus, ci sunt trei perioade de depus icre. Am avut cu noi un băiat care a terminat Agronomia și ne-a spus că acolo peștii depun de trei ori pe an icre, clima fiind mai prielnică.

La un moment dat, am rămas fără un băț, l-a luat un crap și s-a dus cu tot cu el. Eram la masă, la vreo 30 de metri de băț, am văzut că trage, am fugit înspre el și când am ajuns la 15 metri mi-am dat seama că nu se mai aude nici alarma și mă gândeam că a scăpat. Când ajung… nu-i bățul. Am avut un noroc… Dacă îți povestesc, o să zici că e minciună pescărească, dar chiar a fost reală întâmplarea. Colegul meu, când a scos ultimul băț, seara, a agățat firul de pe bățul meu pierdut în apă. Am tras încet de fir și am scos bățul afară, cu tot cu pește. Noi toți ne gândeam că o fi fost somnul acela mare, de 80 de kilograme, de 70… așa ne gândeam din moment ce mi-a luat bățul dintr-o dată. Când a scos bățul, era un crap amărât de vreo patru-cinci kilograme. Am crezut că cine știe ce pește o fi fost de s-a dus așa direct cu băț cu tot. A fost agonie și extaz. A fost super!

Interviu realizat de Roxana Muntean

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.8/5 (31 votes cast)
O săptămână pe Ebro, "Mecca" pescuitului la crap, 4.8 out of 5 based on 31 ratings