Team Idella la prima ediție ENDURO CARPE Passion Vidourle 2014

Sebastian Buta și Gicu Roman au reprezentat clubul Team Idella în Franța, la prima ediție ENDURO CARPE Passion Vidourle pe râul Vidourle, unde au participat alături de alte cluburi mari. Am stat de vorbă cu ei despre concurs, tacticile francezilor, dar și despre microbul pescuitului, sportul pe care-l începi și nu-l mai lași niciodată.

Sebastian Buta: „Locul întâi a câștigat cu 40 de kg. Noi într-o singură partidă, în week-end, prindeam 80 de kilograme de crap…”

„Nu ne așteptam la o asemenea locație, știam că ei au foarte multe râuri, majoritatea pescarilor de crap pescuiesc pe râuri sălbatice. Din păcate, am început cu stângul pentru că tragerile la sorți sunt diferite față de cele de la noi, în sensul că se trag trei bile cu standuri, iar din trei locuri pescarii își aleg un loc. Bineînțeles că cei de acolo au cunoscut toate locurile. Noi am luat unul și gata, la noroc.

Ne-a dus organizatorul pe baltă să ne ocupăm locul, însă era ocupat de un pescar de acolo din zonă. Arbitru ne-a promis că-l va anunța și că o să plece, însă nu s-a ținut de promisiune. A trebuit să ne mutăm în alt loc. A doua zi acel loc nu era destul de ok pentru că nu puteam lansa bețele, erau foarte mulți copaci, lansam din genunchi undeva la doi metri de mal și așa mai departe. A trebuit, următoarea zi, să găsim alt loc și să cerem voie organizatorului să ne mutăm.

Team Idella la prima ediție ENDURO CARPE Passion Vidourle 2014

În 48 de ore ne-am mutat de trei ori. Prima oară, unul dintre organizatori a greșit, ne-a spus că acolo e locul nostru, numai că nu este marcat. Am întrebat de două ori dacă acela e standul, au spus că da, așa că ne-am luat tot și ne-am instalat acolo. Apoi au venit arbitrii să ne spună că locul nostru este mult mai în față. Iar strânge, iar mută-te. După aceea ne-am dus la locul nostru, la cel ocupat de băștinaș. Ne-am mutat lângă el. A doua zi am mers în alt loc. Alt pat de nadă și așa mai departe. Abia sâmbătă după-masă aveam primii pești prinși. Noi am avut un total de aproximativ 17,4 kilograme. Cel mai mare pește a fost de 7,2 kg și am avut și o aventură cu un somn de trei kilograme care a intrat pe pop-up. Nu știu cum, poate i-a plăcut pop-up-ul nostru foarte tare.

Toată zona de pescuit s-a întins pe aproximativ 10 km, distanța între standuri fiind de 2-3 km, foarte, foarte mare. Organizatorii au fost foarte primitori, au avut o organizare bună. Aveam șanse să câștigăm dacă rămâneam pe locul nostru încă din prima zi. Cel puțin locul III îl luam. Locul întâi a câștigat cu 40 de kg. Noi într-o singură partidă, în week-end, prindeam 80 de kilograme de crap. Asta e….

În echipă ne-am înțeles bine, având în vedere faptul că partenerul meu a început să pescuiască la crap doar de anul acesta. Numai ce a început și el să învețe de la mine, să zic așa. El pescuia, dar nu la crap și mai ales nu în competiții. În principiu a fost foarte ok.

Team Idella la prima ediție ENDURO CARPE Passion Vidourle 2014

Inițial trebuia să participe 25 de echipe, însă au fost doar 24 de echipe deoarece una nu s-a prezentat. Până la sfârșitul concursului, șapte sau opt echipe n-au reușit să prindă nici măcar un pește. Da, la ei acasă! Noi ne-am bucurat puțin că n-am fost nici ultimii, că nu ne-am făcut de rușine. Am ieșit pe locul 9. Normal trebuia să ieșim pe locul 6, însă s-a schimbat situația la cântar. Celelalte echipe n-au dormit nici ele, au mai punctat câte ceva și am sărit pe 9.

Din câte am înțeles de la alți pescari, acum câțiva ani a avut loc un accident de o deversare de produse toxice în apă, în zona respectivă, moment în care au murit foarte mulți pești. După accident s-a făcut o repopulare, apoi o alta, până când patru ani la rând a tot fost repopulată apa. Ei ziceau că acum sunt foarte mulți pești, însă noi cele 40 de kilograme le prindeam într-o sâmbătă noaptea.

Când am plecat de-acasă am zis că și dacă nu câștigăm un loc pe podium, măcar în primele zece echipe să fim. Având în vedere echipele care au participat… au fost echipe care au venit direct de la Carp Spirit, a fost o echipă foarte tare de la Nice Carp, a mai fost una de la GSP Carp, care sunt foarte tari, unii dintre cei mai tari de aici din zonă. Au fost niște echipe mari, care ne-au și invitat peste două săptămâni să mergem la ei la o partidă de pescuit, ei merg în fiecare lună la un concurs. Și noi am merge, însă suntem și cu munca, avem timp liber doar de vineri până duminică.

Acasă am mai participat la concursuri, aici nu. Mai avem, sunt programate vreo trei sau patru la care am vrea să mergem. Plecăm și în concediu în august, sperăm să ajungem măcar la unul dintre ele.

Per total a fost extraordinar! Puțini nervi, puțin stres cu mutatul acela, însă a meritat să mergem. Am făcut tot posibilul să fim printre primii 10 și nu printre ultimii. Mulțumesc clubului Team Idella că a fost alături de noi și ne-a susținut în tot acest timp. Probabil că în viitor vom obține și rezultate mai bune. Suntem mândri, locul 9 la un concurs din Franța e bun, în condițiile în care nu am cunoscut locul și nu știam cu ce echipe vom concura. Nu ne-am descurajat, noi luptăm până la capăt orice ar fi, nu ne sperie nici o echipă. Noi avem bile din România, și-s mai bune ca ale lor!”

Gicu Roman: „Un arab, o dată în viață vrea să meargă la Mecca. Un pescar de crap vrea să participe o dată în viață la un concurs de crap în Franța, unde te bați cu cei mai tari”

„A fost super ok. Ținând cont că am fost într-un loc necunoscut, unde e foarte greu să pescuiești. Cum a spus și colegul meu, ne-am mutat de trei ori cu toate sculele, cu cortul, cu bețe, am făcut trei paturi de nadă. A fost foarte greu, nu știam cum e apa… Lângă mal, la 30 de centimetri, apa avea 4 metri adâncime. Plus că erau mulți copaci, numai crengi, trebuia să cauți locuri. Foarte dificil, dar super, ne-am bătut cu echipe tari. Noi am mers cu o mașină mică, toți veneau cu microbuze și remorci, îți dai seama cu cine te bați. În plus, am vorbit cu băieții și ziceau că la fiecare băț ei aruncau câte cinci kile de nadă. Prindeau doi pești și apoi schimbau locul. Deci a fost foarte greu pentru noi.

Am venit cu bilele de acasă, cu tot. Trebuia să ne învoim și de la lucru o zi. Dar e ok. În general e ok. A fost prima dată când am participat la un asemenea concurs. În rest pescuiesc, mi-a transmis Seba microbul pescuitului și tot mergeam aici la râuri sălbatice, stăteam și prindeam foarte mulți pești. Nu prindea nimeni nimic, noi căpiam. Și, normal, dorești să evoluezi. Următorul pas? Concursurile. Te bați în concursurile de aici cu adevărații crapiști. Cum se și spune… «Un arab, o dată în viață vrea să meargă la Mecca. Un pescar de crap vrea să participe o dată în viață la un concurs de crap în Franța, unde te bați cu cei mai tari.»

Team Idella la prima ediție ENDURO CARPE Passion Vidourle 2014

Să ne clasăm pe locul 9, ținând cont că am pescuit o singură noapte, eu spun că pentru noi e ok. Plus că echipele care au câștigat, care au fost pe podium, ne-au lăsat numerele de telefon și ne-au spus că dacă vrem să mergem să pescuim să mergem și în altă zonă, unde sunt pești foarte mari. Sunt curioși, vor să afle secrete, cum am reușit să atragem peștii pentru că, spre exemplu, cei de pe locul al treilea nu au mai prins nimic în ultima noapte. Deci toți peștii i-am atras spre noi. Au fost și bile, și cele trei paturi de nadă. Am folosit nadă de la Carp Plus, primită de la club.

Ca echipă ne-am înțeles bine. Ținând cont că e un alt stil de pescuit, nu e ca pescuitul pe baltă unde stai și dacă ți-a intrat peștele lucrează baitrunner-ul și te trezești amețit din cort și mergi la bețe având siguranța că a intrat. Aici e cu totul altceva. A trebuit să facem cu schimbul, câte două ore, timp în care stăteai pe scaun lângă bețe. Cum ai pus mâna pe băț, cum ai luat-o la fugă. Și mulinat, și fugă. Foarte greu! Am dormit puțin, dar nu contează, facem sacrificii.

Eu acasă pescuiam pe râuri, mergeam cu prietenii, am mai mulți prieteni pescari pe râu, nu pescari de crap pe baltă. Mergeam cu ei, nu era problemă. Dar aici (Franța n.r.) când am ajuns, normal că am vrut să merg la pescuit. Și îți iei câte un băț de 12 euro. Eu am zis că iau mai ieftin, că eu nu-s pescar. Ei, și când vezi ce balauri sunt aici, ce dihănii… Și când vezi că îți rupe bățul, îți rupe firul, începi să avansezi și începi să investești. Azi îmi iau un băț, mâine îmi iau o mulinetă și tot așa. În timp, s-au luat toate.

E greu și pentru noi, suntem aici la lucru. Noi muncim. Banii pe care îi câștigăm trebuie să ne rămână și pentru familii, și pentru plăcerile noastre. Și atunci nu poți să dai 10.000 de euro pe scule de pescuit. Nu. Ai un buget de 100 – 2o0 euro pe lună. Și așa, în timp, ți le iei pe toate. Dar e ok, așa am ajuns să merg și tot timpul vrei ce e mai bun. Acum avem echipament de clasă superioară și tot ce ne trebuie. Vrem să ne batem cu pescarii mari.

Team Idella la prima edi?ie ENDURO CARPE Passion Vidourle 2014

Team Idella la prima ediție ENDURO CARPE Passion Vidourle 2014

Urmează să venim și în România, în august. Momentan, cât putem, tragem tare aici și ținând cont că ne-am împrietenit și cu pescari adevărați, poate o să mergem cu ei la concursuri și poate, la un moment dat, o să facem un concurs între cluburi. Să faci o asemenea partidă de pescuit așa, de o săptămână, ar fi foarte ok. Să vedem. Sunt oameni comunicativi, au văzut și ei că noi am fost nevoiți să ne tot mutăm. Au fost băieți care nu au prins nici un pește. Localnici și pescari care știu zona. Noi am plecat de acasă cu dorința să fim între primii 10. Toți ne-au felicitat, și organizatorii și pescarii. Prima impresie, când au auzit că suntem români, au strâmbat puțin din nas, la început. Ei, dar când ne-au văzut echipamentul și tot, veneau constant să ne întrebe pe ce loc suntem. Mai ales când au văzut că nu am prins nimic și că am început să dăm în ei, au fost mult mai deschiși. Au fost toți prietenoși. Ne-au spus că suntem oricând bineveniți la fiecare concurs. Noi, când am ajuns acasă după concurs, deja aveam invitații la partide de pescuit. Sperăm să mergem cât mai mult, să vină și patronul nostru și poate căpătăm o învoire, că și el e pescar mare. Ținând cont că e primul meu concurs, sper să mai urmeze multe în viitor, iar când o să  mai organizeze clubul Idella ceva, să se bazeze pe noi!”

Articol realizat de Roxana Muntean

Mai multe fotografii realizate de Team Idella la prima ediție ENDURO CARPE Passion Vidourle 2014 pot fi vizualizate aici.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (27 votes cast)
Team Idella la prima ediție ENDURO CARPE Passion Vidourle 2014, 5.0 out of 5 based on 27 ratings

Author Bio

1 Comment

1. Trofin-Arachelian Mihai - July 6, 2014

Roman Gicu si Sebastian Buta. Doi oameni de exceptie. Ne-am cunoscut in Franta la pescuit de crap pe raul Durance. Eu ii numesc antrenorii mei,pana aici nu am pescuit crap pe apa curgatoare,ei m-au invatat mai multe despre acest lucru.Daca ei ar fi cunoscut locul competitiei ar fi castigat de departe acest concurs.Bravo Gicu si Piticu:))