Ziua naţională petrecută cu lanseta în mână

De 1 Decembrie am programat o partidă de pescuit la crap, partidă ce se anunţa a fi ultima din acest an.
Având în vedere că locuiesc  în Ciacova şi se anunţa o vreme urâtă destinaţia evidentă pentru această partidă nu putea fi alta decât Pescăria Ciacova.

Aşadar sâmbătă dimineaţa la ora 8 ne-am prezentat la baltă imbrăcaţi bine şi oarecum optimişti având în vedere că in urmă cu o săptămână am fost la aceeaşi locaţie şi am făcut o partidă foarte reuşită.

Prima oprire a fost la barul pescăriei pentru aprovizionări cu băuturi calde sau după caz combustibil lichid sub formă de vodka.

Ne-am deplasat într-un final şi la locurile de pescuit pe jumătate îngheţaţi şi cu entuziasmul oarecum redus de vremea mohorâtă, ploaia măruntă dar enervantă şi vântul rece care bătea dinspre Nord.

Am ocupat aceleaşi locuri ca şi săptămâna precedentă, am făcut nada, am momit puţin, ne-am instalat şi am început să pescuim.

Având în vedere perioada dar şi vremea de afară am decis să merg pe momeală vie (viermişori) dar la o lansetă am folosit şi pop-up de squid cu o boabă de porumb de conservă. Am folosit monturi fine, cu cârlige foarte mici, aţă subţire şi am lansat lângă insulă unde era apa mai mică.

Activitatea a început destul de repede, în special la feeder pe care aveam montură cu cârlig de 14 si nylon foarte subţire. Au apărut şi primii caraşi dupa vreo oră, micuţi ce-i drept dar măcar aveam activitate.

Pe urmă s-a cam lăsat liniştea, s-a instalat frigul şi a făcut şi primele victime, câţiva pescari retragându-se la bar pentru reaprovizionare cu combustibil lichid.

Am mai prins câţiva caraşi şi pe la 12 fără un sfert şi prima trăsătura mai serioasă. Drill-ul nu a durat foarte mult dar a fost totuşi mai bătăios decat peştii prinşi la partida precedentă. Am reuşit să-l scot pe mal şi deşi nu era decât un crăpcean între 2,5 şi 3 kg am fost totuşi mulţumit mai ales că a fost prima captură din acea zi de pe toată balta.

L-am eliberat şi m-am pregătit mai entuziasmat parcă, să-i scot pe următorii.

După ora 12 primii “dezertori” au părăsit balta, nemaiputând probabil să suporte frigul dar şi lipsa de activitate de care avuseră parte.

Au mai urmat vreo doi caraşi prinşi tot la feeder, un drill nereuşit cu un crap mai serios, peştele scuipând până la urmă cârligul mic de 14 (tot la feeder) şi pe urmă pauză.

Partea bună a fost că ori s-a încălzit afară ori ne-am “călit” dar nu mai simţeam frigul şi vântul s-a mai domolit. Cu toate acestea lipsa de activitate dar şi foamea care ne cuprinsese pe toţi ne-a făcut să ne adunăm şi noi sculele şi să ne indreptăm spre casă.

Aşadar pe la ora 14 am plecat şi noi de pe baltă spre bucuria altora care stăteau lângă noi şi care n-au prins nimic. Nici nu apucasem sa ajung bine la bar că se şi instalase cineva pe locul meu.

N-a fost o partidă extraordinară dar totuşi am plecat mulţumit că am prins ceva şi n-am suportat frigul degeaba. A fost probabil ultima ieşire la crap de anul acesta, aşteptăm cu toţii acum luna Martie capturile pe care ni le va oferi primăvara.

Sărbători fericite tuturor şi să ne vedem cu bine pe malul belţii în primăvara!!!

Cu Stima,

Slagian Peiovici

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (23 votes cast)